tisdag 23 oktober 2007

Han har gett den falska blygsamheten ett (getskäggigt) ansikte.

Inte visste jag att självupptagenhet var ärftligt. Men efter att ha läst intervjuer i Kupé och King så är jag mer än säker: Jonas Malmsjö är sin fars son. Och kanske lite till.
Han lyckas ge prov på både falsk blygsamhet (se citatet från bilden nedan) och fullständigt ohämmad egenkärlek i kombination med falsk blygsamhet. ("Jag är ju estet i grunden, så jag tycker att jag kan avgöra vad som är vackert eller inte. Och när jag ser mig själv i spegeln ser jag något vackert. Jag lägger ingen värdering i det, det gör mig ju inte till en bättre människa.)
Vidare får vi veta att han "drömt om att bli barnläkare", men "med toppbetyg i handen" kom på andra tankar. Samt att han sprungit Stockholm Marathon ("Det gick skitbra!") och att han spekulerar i huruvida biljettintäkterna för "Ett drömspel" ökade för att han dansade naken ("Det är ju möjligt att 90% av de som sitter i publiken faktiskt är där för att se mig naken. Men jag hoppas ju att de inte kommer för min kropp, utan för min talang.").
It goes on and on.
Jag önskar att jag tagit bilder på de "sexiga" och muskelexponerande, men samtidigt "djupsinniga", bilderna från Kupé, men det gjorde jag inte, så du får hålla tillgodo med de här från King.


Härmed utnämner jag Jonas till veckans kräkpiller. Eller kanske årets.

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

deeped sa...

Men för övrigt var numret rejält dräggelvarning för en som gillar svart och grått...

Anonym sa...

Man har ju träffat på en och annan egotrippad scenkonstnär genom åren men jag håller med om att JM tar priset i självgodhet. Man kan nästan tro att han driver med läsarna, eller är det äkta självbeundran....

Ulrika Good sa...

Jag kommer inte köpa att han kontrar med han uttalat sig med någon jävla "glimt i ögat" eller att "han ville röra om i grytan".
Det är för uppenbart att det finns ett äkta kräkpiller bakom citaten.

Nemo sa...

Han kanske gör en Schulman... "det var tidnings-Jonas som sa det där..." hursom... med syltburksskägg och Runarfrilla kan ett starkt ego behövas... dessutom med den far han har... så undrar jag om han har fått plats alls under uppväxten - lite "nu jävlar skall jag visa honom..." kanske

Ulrika Good sa...

Sylburksskägg! Roligt! Det hade jag inte hört förut. Intressant teori om att han uppfunnit en "tidnings-Jonas", lite som en låtsaskompis som har sparkat in bollen genom rutan.

Lisa sa...

tack. äntligen någon som talar ut om Jonas Malmsjös falska blygsamhet. Värst var det när han och regina lund var ett par. de båda var med i oändligt antal artiklar där de bekände hur det var att vara ett sådant vackert par...

urk.

Anonym sa...

Han bara driver med läsarna, det vet alla som faktiskt känner honom och inte bara läst om honom i tidningar.


:)

Camila sa...

Äh, var inte så avis... ;) Karln ÄR ju för fan vacker och ser han det själv i spegeln, så bevisar det bara att han inte är blind.
OCH vad är det för fel med att gilla det man ser i sin spegel?? Jag gillar det jag ser när jag kollar mig i spegeln. Det vore bra om andra kände likadant när de ser sig själva.
Han är inte egotrippad, han är fullt medveten om vad han har att erbjuda.

I Sverige får man inte gilla sig själv, vara stolt över sin prestation eller vara glad över framgång. Skitland i så fall och jag är såå trött på alla avis-människor.... Tröttsamt och tråkigt.

Hej då från en som också gillar sig själv. MYCKET. :)