torsdag 18 oktober 2007

Try it – you´ll like it. NOT.

Jag har fått en utmaning av Emma på Opassande. Hon i sin tur passade vidare från Studiomannen som var den ursprungliga initiativtagaren till denna intressanta tankegång.
Jag brukar tråka (vilket underbart ålderdomligt ord) min käraste vän T när hon säger "Det är inte min grej.". Då jiddrar jag hela ramsan om att öppna sinnena, ge saker en chans och liknade präktigheter.
Men själv är jag inte bättre än att det finns en hel drös saker som jag säger ett fett NO WAY till utan att egentligen ha testat eller gett det en chans.
Det är alltså det som utmaningen handlar om. Åtta saker jag inte tänker ge en chans.
Here we go.
1. Nätverksförsäljare. Har ni någonsin träffat en person som börjat sälja Aloe Vera/rengöringsprodukter/hälsopreparat som inte blivit en plåga för sin omgivning?
2. Att börja jobba "på köparsidan". När man jobbar i reklambranschen finns det två slags jobb. Det man själv har och "köparsidan". Jag har jobbat i reklambranschen hela mitt yrkesverksamma liv och är inte ett dugg sugen på att byta sida. Varje gång jag åker tåg eller flyg och sitter bredvid någon som skriver meningslösa rapporter och gör trista Power Points besannas min (förutfattade) bild av det jag absolut inte skulle vilja byta till.
3. Gå på seminarier för kvinnor. "En härlig eftermiddag med många glada skratt som gör underverk för ditt självförtroende. Du duger som du är!!!" Med tre utropstecken. Uäähhh! Jag har överhuvudtaget svårt för saker som är "bara för kvinnor".
4. Kebabkött. Jag är väldigt misstänksam mot kött som stått och surnat på en pinne hela dagen.
5. Extremsporter. Min uppfattning om nöje i livet är varken att utsätta mig själv för livsfara eller att bli jätterädd.
6. En osminkad look. För mig skulle det vara superdeppigt att inte få göra det bästa av situationen.
7. Bungyjump. Du hade fått söva mig för att få in mig i hissen.
8. Tatuering. Hur sjukt är det inte att permanenta något som är en trend, ett mode. Jag vill lika lite ha en tatuering som jag vill vara tvungen att ha utsvängda byxor för resten av livet (med mindre än att jag skulle behöva göra en smärtfylld och kostsam operation).

Andra bloggar om: , , , kommenterande bloggar, intressant?

5 kommentarer:

Ulrika Good sa...

Jag glömde säga det, men det var nog för att det var FÖR uppenbart: PC. Kommer aldrig in i mitt hem eller upp på mitt skrivbord. Mac forever.

Anonym sa...

Haha, jag är ju motsatsen till att jobba med reklam, äter kebab, sminkar mig nästan aldrig och har en tatuering. Så det var ju skönt att du höll med om min lista... :)

Jo. Jag har PC också.

Anonym sa...

Hahaha, vad roligt. Du är underbar.
Give it a try. Jag är med dig hela vägen upp i hissen.

/Din Käraste Vän T

Ser fram emot Try it - you'll like it. NOT. PART II
Fyra utropstecken!!!!

Anonym sa...

Många äter inte kebab. Det är först fram på småtimmarna när alkohol för hundratals kronor runnit ner i halsen som folk vågar ge sig på det. Man kan se det som en kombination av ännu en av dina NOT, dvs extremsport.
;)

Lisa sa...

hahaha
din lista kunde lika gärna vara skriven av mig.
kvinnodagen roligast! oavsett avsändare verkar de flesta kvinnodagar ha inslaget aromaterapi. obegripligt.

jag har dock inte helt lagt tanken på att gå över på "köparsidan" på hyllan. än.
vill även tillägga att jag kommer aldrig
äta sniglar/skalbaggar/koögon o dyl. oavsett hur dyrt eller delikatesstämplat det blir.

kommer inte heller
åka motorcykel.
raka huvudet
bidra till Carolas inkomster genom att tex köpa skivor, konsertbiljetter etc.