tisdag 4 december 2007

Dear Santa

Mymlan är fortfarande i lektagen och har utmanat mig på en önskestafett.
Så här kommer min önskelista*:
1. Johnnie och Mattias. Jag har världens bästa snickare in-house (aka Johan), men han har tyvärr mycket begränsat med tid att lägga på hamrandet och sågande. Så därför delar vi fortfarande sovrum med femtiotvå papperskassar med böcker. Jag önskar att två kompetenta och glada hantverkare kunde dyka upp här och färdigställa allt som är påbörjat i form av renovering. (Dom får gärna ta lite till när dom ändå är i farten.)
2. En hund. Och att ha ett liv som möjliggör att ha hund. En strävhårig tax, helst.
3. En sån där flufferizer som man får jättefluffigt hår av enligt reklamen.
4. Buzz, musikquiz till PS3. Äntligen ett spel jag inte är sämst på. (Ovanligt många "z" i önskning 3 och 4, förresten.)
5. Mer energi kvar på fredagkvällen. Tänk att få vara vaken ända till Idolomröstningen är klar och inte somna i soffan till "Fredag hela veckan".
6. Ehh... lite mer spännande fredagkvällar.
7. En musikanläggning som funkar även i badrummet.
(Hade det varit innan igår så hade jag hett önskat mig en ny MacBook. Men nu behöver jag inte önska mig det längre.)

I utmaningen ingick även att utmana vidare, så därför utmanar jag Abbes pappa, Göteborgsadvokaten, Kristina af Knusselbo, Vilda Bebin, Popjunkien, Hanna och Opassande-Emma att berätta om sina önskelistor.

*En massa saker goes såklart without saying; fred på jorden, frisk familj, botemedel mot aids och cancer... Men det var inte en sån lista den här gången.

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan köpa en sån plastlåda till duschen. Den har inbyggda högtalare och så stoppar man in podden i den. Ungarna har en, själv har jag inte provat...
Den kostar inte så dyrt tror jag.

/mymlan

Anonym sa...

Färdig!!
http://hannabyheart.blogg.se/1196799055_nskelista.html#comment

opassande.se sa...

:) Det blir en önskelista så småningom! Ska fnula lite på den! ;-)

Lisa sa...

Kan det här vara något kanske?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?find=tm820

Anonym sa...

Göteborgsadvokatens önskelista:

1. en egen husalf, typ Dobby, som kan plocka undan det som familjen bara släpper rätt ner överallt och som klämmer öronen i ugnsluckan vid minsta anmärkning

2. egen toa med ljudisolering och kodat lås, typ Fort Knox

3. att vissa grannar rapporteras spårlöst försvunna

4. en översättningmaskin som översätter tonårsspråket till svenska, t ex "@£xcklkkkgg@kn" = var e fjärren?

5. att vakna kl 9.30 en vanlig sketen tisdag, hitta en lapp "Du sov så gott, pappa, så vi tog oss till skolan själva...ha en bra dag. PS. Frukosten är framdukad och Dagens Industri nystruken DS."

6. en hälsning från försäkringsbolaget:"Grattis, du har tillräckligt med pension för att sluta jobba nu!"

Abbes pappa sa...

Hej hej. Här hittar du min önskelista.

opassande.se sa...

Sådärja! Tackar för inbjudan, utvecklade sig till en riktigt mysig stund att fundera över vad som känns viktigt just nu. Man behöver göra det ibland.

jo sa...

Åh, hade helt missat att jag blitt utmanad! Önskelista kommer att publiceras på Vilda Bebin under dagen... :-)